B2B portal - webshop - online catalogus

Home/B2B portal – webshop – online catalogus

OVERZICHTWanneer u  informatie online wilt delen met u klanten heeft u hier veel verschillende mogelijkheden voor zoals websites, webshops, digitale catalogussen tot aan de vele social media mogelijkheden op dit moment. Afhankelijk van uw doelstellingen kunnen een of meerdere mogelijkheden worden ingezet.

Het Business to Business portal is een specifieke vorm van een online catalogus of webshop. Het gaat verder dan een webshop voor consumenten. Een business to business portal is er voor een organisatie om haar zakelijke klanten mee te bediend.

Vaak wordt een business portal in de eerste fase als een webshop los van het bedrijfssysteem opgezet. Men wil eerst ervaring opdoen en evalueren of de webshop bijdraagt aan de gestelde doelen. Het opzetten van een online catalogus of webshop los van uw bedrijfssysteem kan een goede eerste stap zijn om ervaring op te doen met online business.

Bij een B2B portal kunnen uw klanten hun gepersonaliseerde inkoopprijzen, actuele voorraad informatie, product foto’s, technische handleidingen bekijken en offertes aanvragen en orders aanmaken in de portal. Middels een koppeling wordt de informatie gedeeld met uw bedrijfssysteem. Uw bespaart veel tijd met het op centraal beheren en onderhouden van gegevens, het invoeren van order en het verstrekken van informatie die normaal alleen door uw medewerkers kan worden ingezien.

Ook kunnen vragen naast de bestaande methodes als bellen, mailen, faxen door middel van online hulpmiddelen zoals chatten, een FAQ sectie of een ticketsysteem effectiever en efficiënter worden afgehandeld. Op deze manier wordt de communicatie vastgelegd en eventueel gedeeld met een CRM systeem, waardoor het nieuwe werken wordt bevorderd.

Met de informatie verkregen uit uw bedrijfssysteem en uit uw Business to Business portal kunt u klanten voorzien van relevante, gepersonaliseerde informatie bijvoorbeeld ten behoeve van cross sell en up sell. Uw Business to Business portal wordt daarmee een geïntegreerd onderdeel van uw online marketing.  U klanten voorzien van het laatste nieuws rond actuele thema’s, uw organisatie en producten & diensten.

Hoe gaat u de mogelijkheden van informatie binnen úw organisatie inzetten om uw opbrengsten te verhogen? Hoe gaat u voorraadinformatie, contextuele informatie en prijsinformatie combineren om elke afzonderlijke klant een eigen ervaring te bieden? Uw antwoord zou weleens van doorslaggevend belang kunnen zijn voor uw toekomstige successen.

Graag denken wij mee aan een stappenplan om uw organisatie te voorzien van een Business to Business portal dat aansluit bij uw organisatie en uw doelen.

magento stap 1magento stap 2magento stap 3magento stap 4