Interim en Advies

Home/Interim en Advies

Interim en Advies

Wij kunnen u adviseren en ondersteunen in diverse vormen. Dit doen wij en/of professionals uit ons netwerk op het gebied van management, sales, marketing en finance. Afhankelijk van het soort opdracht en de duur  zullen wij dit inkleden als adviseur of als interim manager die hands on meewerkt en meedenkt. Ook kunnen wij sales, marketing en finance professionals bij u detacheren om gedurende langere of kortere periode fulltime of parttime te zorgen voor hands on activiteiten, kennisoverdracht of waar nodig een tijdelijk invulling bij veranderingen of afwezigheid eigen medewerkers.

Management

Operationeel management
Houdt zich bezig met kortetermijndoelstellingen, operationele beslissingen en operationele beleidsregels. Tijdens verandering zoals invoering van een ERP systeem moeten beleidsregels en procedures worden aangepast. Keuzes worden gemaakt om er voor te zorgen dat kernwerkzaamheden doorgang vinden.

Marketingmanagement
Strategische marketing is hier een onderdeel van, maar ook operationele/tactische marketing wordt hierbij gerekend. Strategische marketing houdt zich meer bezig met organisatie zelf en operationele marketing houdt zich meer bezig met het product. Vanuit het management moet er keuzes worden gemaakt en doelen worden gezet. Op basis hiervan kan een marketingplan worden opgesteld.

 

Marketing:

Strategische marketing

De strategische marketing richt zich voornamelijk op de lange termijn. Dit is zo tussen de 2 en 5 jaar. Het gaat dus niet om de korte termijn, maar die staat wel in het teken van de lange termijn over het algemeen. Welke posities wil je innemen op de gekozen markten. De positie is waar het bedrijf een verdedigbaar concurrentievoordeel heeft, dus waar men beter is dan zijn concurrent. Deze positie kan gaan om bijvoorbeeld het marktaandeel of het omzetaandeel.

Welke middelen inzetten om posities te realiseren, behouden of uitbreiden
Hierbij komen de interne en externe omgeving ter sprake. Er wordt gekeken naar de zwakke en sterke punten van de interne omgeving en dan worden de marktinstrumenten gebruikt. De middelen zijn afhankelijk van de bereidheid voor investeringen, het concurrentievoordeel dat te behalen valt en de coördinatie tussen bedrijfsonderdelen.

Tactische marketing

Bij tactische marketing  gaat het om de methode, de manier, of welk beleid er nodig is om je plan ten uitvoer te brengen. Hoe ga je je spullen verkopen? Waar leg je de accenten? (prijs, service) En op welke manier ga je naamsbekendheid opbouwen?

Operationele Marketing: Online en Offline

Meetbare marketing die bijdraagt aan uw bedrijfsdoelstellingen dat is waar wij samen met u aan willen werken. De uitdaging is om u te ondersteunen bij het ontwikkelen van een meetbare marketingstrategie met bijbehorende doelen zodat men budget en middelen op de juiste wijze kan inzetten en bijstellen op basis van weten.

Sales:

Leadgeneration 

Business developement

Tools

 

FINANCE

Ondersteuning

Structurering